روابط عمومی
1399/5/25 شنبه
نشست مجازی با معاون اداره کل فرهنگی دانشگاه پیام نور
تشکلهای دانشجویی در هدایت جامعه موثرند

.

گناوه - ایرنا - معاون اداره کل فرهنگی دانشگاه پیام نور کشور گفت: با توجه به اینکه اهداف و حرکت‌های انفرادی دانشجویی در حوزه هدایت اجتماعی نقش چندان چشمگیری ایفا نمی‌کند اما تشکیل گروه و تشکل تاثیرهای مثبتی در حوزه نوع نگرش، تفکر و یا کارهای اجرایی و عملیاتی بدنبال دارد.

به گزارش ایرنا، مصطفی باغدارنیا روز پنجشنبه در نشست مجازی فعالان انجمن‌های علمی، کانون‌ها و بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور گناوه به مناسبت روز تشکل‌ها و مشارکت اجتماعی افزود

باتوجه به اینکه اهمیت تشکل‌های دانشجویی و اقدام لازم برای  استمرار فعالیت‌های دانشجویی بارها مورد تاکید و تایید  مقام معظم رهبری قرار گرفته‌است، دانشگاه پیام نور همه اهتمام خود را بر تحقق این فرامین به کار بسته  است.

وی اظهارداشت: نیاز امروز جامعه  حرکت به سمت کارآفرینی است و انتظار می‌رود که در زمینه رونق تولید و بخش اقتصاد مقاومتی بیش از پیش فعال باشیم و همه تلاش خود را برای تحویل دانشجویان با مهارت به جامعه به کار بریم که این مهم با همکاری همه بویژه دانشجویان و حرکت به سمت این هدف ممکن می‌شود.

باغدارنیا گفت: دانشگاه پیام نور در شرایط کنونی که بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی تحت تاثیر شرایط روز و بیماری کرونا قرار دارد توانسته ۱۲ جشنواره را کلید بزند که  مورد استقبال دانشجویان نیز قرار گرفت.

معاون اداره کل فرهنگی دانشگاه پیام نور کشور گفت: سه جشنواره از این جشنواره‌ها به صورت ملی است و همه دانشجویان سراسر کشور می‌توانند شرکت کنند.

وی ادامه داد: حوزه خبر و رسانه، خاطره نویسی و خاطره گویی در حوزه کرونا، کارآفرینی، قرآن و عترت از عمده این  جشنواره‌ها  است.

باغدارنیا بیان کرد: همه ساله سه جشنواره دانشجویی در کشور  شامل "حرکت"  مختص انجمن‌های علمی دانشجویی، "رویش"  مربوط به کانون‌های فرهنگی هنری و  "نشریات دانشجویی " برگزار می‌شود  که دانشجویان دانشگاه پیام نور عمیق و آگاهانه حضور یافته‌اند و  افتخارات خوبی را کسب کردند.

وی گفت: ۲ جشنواره راهیان نور و  سلامت که به میزبانی استان خوزستان برگزار می‌شود از ۱۰ بسیج دانشجویی موفق و توانمند که به صورت پررنگ در حوزه مقابله با شیوع کرونا فعالیت‌های خاصی در این مورد داشته‌اند بر اساس آیتم‌های در نظر گرفته شده تجلیل خواهند شد.

وی اضافه کرد: جشنواره هلال احمر نیز یکی دیگر از این جشنواره‌ها است که در آن از بین تمام کانون‌های هلال احمر که در این ایام فعالیت‌های خوبی داشته‌اند بر اساس آیتم‌های در نظر گرفته شده پس از داوری، موفق ترین آنان تجلیل خواهند شد.

معاون اداره کل فرهنگی دانشگاه پیام نور کشور افزود: در زمان حاضر یکهزار و ۶۰۰ کانون فرهنگی هنری  در ۵۰۰ مرکز پیام نور کشور فعالیت می‌کنند.

وی یادآورشد:  بیش از  ۹۰۰ انجمن علمی فعال، ۳۰۰ نشریه دانشجویی و ۲۵۰ کانون هلال احمر جزو شناسنامه پیام نور کشور در وزارت علوم ثبت شده‌است.  
مدیر فرهنگی دانشگاه پیام نور استان بوشهر گفت: تشکل‌ها و انجمن‌های دانشجویی فرصت بسیار مناسبی برای بروز استعدادها و توانایی‌ها است که دانشجویان در دوران تحصیل می‌توانند از این فرصت برای بروز استعدادهای خود استفاده کنند.

عباس خرم آبادی  افزود: تشکل‌ها و انجمن‌ها و کانون‌های دانشگاه پیام نور استان بوشهر و مجموعه مراکز شهرستان‌ها در فعالیت‌ها و برنامه‌های مختلف مشارکت بسیار خوب و موفقی دارند.

وی  گفت: کانون کارآفرینی دانشگاه پیام نور استان از کانون‌های بسیار نمونه در برگزاری کلاس‌های مختلف بخصوص  آموزشی در زمینه بورس و اقتصاد مقاومتی ویژه دانشجویان است که با استقبال دانشجویان روبرو شده است.

مسول فرهنگی و روابط عمومی دانشگاه پیام نور گناوه گفت: از ابتدای شکل گیری دانشگاه در کشور، محلی برای  تضارب آرا، مشارکت، همکاری و همفکری تشکلهای دانشجویی بوده‌است.

ضرغام خرمی افزود: دانشجویان نسبت به مسائل مهم جامعه بی تفاوت نبوده و در صحنه های علمی ، فرهنگی ، اجتماعی و سیاسی حضور فعال دارند.
وی بیان کرد: وقتی سخن از مسئولیت اجتماعی دانشگاه به میان می‌آید نمی‌توان از نقش ارزشمند تشکل‌ها و مجموعه‌های دانشجویی چشم پوشی کرد.
وی گفت: باتوجه به اینکه ۲۲ مرداد به نام روز  تشکل‌ها و مشارکت اجتماعی در تقویم کشور نام‌گذاری شده‌است، فرصتی شد تا با مشارکت فعالان انجمن های علمی، کانون‌ها و بسیج دانشجویی با دعوت از مسئولان کشوری و استانی نشست به صورت مجازی برگزار کنیم.

در پایان نشست معاون اداره کل فرهنگی دانشگاه پیام نور کشور به سئوالات دانشجویان در خصوص برنامه های فرهنگی پاسخ داد.


 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر