روابط عمومی
1400/10/3 جمعه
امام جمعه گناوه ( در نشست وحذت حوزه ودانشگاه )
علم وپژوهش اولین ماموریت حوزه ودانشگاه در گام دوم انقلاب است

.


علم و پژوهش اولین ماموریت حوزه و دانشگاه در گام دوم انقلاب است

گناوه - ایرنا - امام جمعه گناوه گفت: اولین ماموریت حوزه و دانشگاه در اجرا و تحقق هفت‌گانه بیانیه گام دوم انقلاب، اهتمام و اهمیت به علم و پژوهش است.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی روز یکشنبه در نشست مجازی " وحدت حوزه و دانشگاه  " افزود:  در بیانیه گام دوم انقلاب که توسط رهبر فرزانه انقلاب در ۲۲ بهمن سال ۹۷ صادر شد افق‌های پیش روی انقلاب اسلامی برای همگان مبرهن شده است.
وی اظهارکرد: رهبر فرزانه انقلاب پس‌ از تبیین دقیق هفت دستاورد کلان انقلاب اسلامی به بیان ظرفیت‌های بوجودآمده از برکت‌های انقلاب اسلامی می‌پردازند و  جوانان را محور تحقق نظام پیشرفته اسلامی  و نیروی مستعد و کارآمد با مبانی عمیق اصلی ایمان را مهم‌ترین ظرفیت امیدبخش کشور برمی‌شمارد.
وی گفت: در چهل سال اول انقلاب، شاهد اتفاقات درخشان و ارزشمندی درحوزه علمیه و دانشگاه بودیم اما تقویت این دو مرکز مهم در گام دوم انقلاب ضرورت بیشتری می‌طلبد.
امام جمعه گناوه افزود: دومین ماموریت این دو نهاد مقدس، معنویت و اخلاق است زیرا که دو نهاد مقدس می‌توانند هم به‌عنوان الگو و اسوه برای نسل جوان باشند و هم وظیفه اخلاق و معنویت را در جامعه نهادینه کنند.
وی سومین ماموریت حوزه و دانشگاه را در بیانیه گام دوم انقلاب، اقتصاد مقاومتی دانست و بیان کرد: اقتصاد مقاومتی که یکی از خواسته‌های اکید مقام معظم رهبری از همه مسئولان بویژه مخاطب اصلی آن حوزه و دانشگاه است، می‌تواند کشور را  در برابر توطئه‌ها و  تهدیدهای دشمن مصونیت بخشد.
رکنی حسینی ادامه داد: عدالت و مبارزه با فساد یکی دیگر از ماموریت‌های حوزویان و دانشگاهیان در گام دوم انقلاب است.
وی گفت: امروز این بارقه امید در جامعه احیا شده‌ است که مبارزاتی در این زمینه با کسانی که به‌دنبال بدبین کردن مردم از نظام هستند و ما نیز می‌توانیم عدالت و مبارزه با فساد را در جامعه ترویج کنیم تا برای مردم ملموس شود.
امام جمعه گناوه افزود: عزت ملی و روابط خارجی و مرزبندی با دشمن هم یکی دیگر از مطالبات مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب است.
وی اظهارداشت: یکی دیگر از ماموریت‌های حوزه و دانشگاه ،سبک زندگی است که متأسفانه  در خیلی از خانواده‌های ایرانی کمرنگ و تغییر کرده‌ و  با سبک دینی و اسلامی و قرآنی و الهی فاصله ایجاد شده  است.
وی گفت: مهم‌ترین رسالت حوزه و دانشگاه و اصلی‌ترین عامل تقویت و ارتباط و پیوند این دو نهاد در وحدت آرمانی و راهبردی مبتنی بر با هم نگری انقلابی و هم‌اندیشی و همفکری مؤمنانه، گفتگوی عالمانه و آزادانه، تقسیم کار منطقی و عادلانه است.
امام جمعه گناوه بیان کرد: یکی از توطئه‌های اصلی استعمار برای تسلط بر ایران جدایی بین دو نهاد حوزه و دانشگاه بوده است که با هوشمندی دانشمندان دینی و علمای اسلامی از یک‌سو و تربیت دینی بسیاری از دانشجویان و استادان ارجمند دانشگاه باعث شد تا  این پیوند به خاموشی نگراید.
وی گفت: برای رسیدن به وحدت حوزه و دانشگاه به رغم  همه چالش‌های نظری و عملی در چهل سال گذشته گام‌های بلندی برداشته‌ شده است
این نشست به همت دانشگاه پیام نور و مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران الزهرا (س) گناوه برگزار شد.
 

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر